søndag den 20. maj 2018

Mod åben have.





Jeg ved ikke for hvilken gang vi igen gør klar til åben have. Naturligvis har mest vi haven for vores egen skyld, men det har gennem årene givet haveinteressen en ekstra dimension at få besøg af andre havefolk, hvor der ofte udveksles synspunkter, idéer og holdninger. Ligesom mange giver udtryk for, at de finder inspiration til egen have på turen rundt ad havens gange.



     Haven handler jo om helheder og mange detaljer, og der er jo mulighed for stor variation gennem eksperimenter og leg med tingene.


                                                                                 






























































                      Velkommen i HAVEN VED HEGNET.

12 kommentarer:

  1. Hei Jørn.
    Som alltid blir jeg helt betatt når jeg ser bilder fra hagen deres. synd at jeg bor i Norge og ikke i Danmark. Det blir litt langt. Fortsatt god pinse til dere.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise.
      Det glæder mig, at du synes om mine billeder. Ja, der er jo lidt langt mellem Danmark og Norge for et enkelt visit.
      Venlig hilsen
      Jørn

      Slet
  2. Hei Jørn. Ja, det er alltid både spennende og hyggelig med åpen hage, enten man går på besøk, eller mottar besøk. Og om ikke lenge, cirka fire uker, kommer Eirin og jeg igjen på hagebesøk til dere - men denne gang sammen med 42 andre hageinteresserte norske menn og damer. Det skal bli veldig hyggelig å møte dere igjen, og dele opplevelsen av den fine hagen deres med så mange av våre norske hagevenner. Ha det godt, og lykke til med åpen hage!
    Hilsen Lars.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lars.
      Vi glæder os til at se jer, og håber i må få godt vejr til turen.
      Venlig hilsen
      Jørn

      Slet
  3. Igen en serie smukke billeder fra jeres have. Navnlig bemærker jeg det sidste billede, hvor der er en fantastisk dybdevirkning, stien virker næsten uendelig lang.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna.
      Tak. Ja, jeg er meget optaget af at tage billeder af haven. Det er underligt at man kan blive ved med at finde nye vinkler, belysninger og stemninger inden for de 1000 m2.
      Venlig hilsen
      Jørn

      Slet
  4. Så flotte bilder! Her finner jeg inspirasjon i massevis, dere er flinke til å finne kontraster som passer sammen.
    Synd at det er så langt å reise til dere, hvis ikke hadde jeg gjerne kommet en tur.
    Hilsen Nora

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nora.
      Det glæder mig, at du finder inspiration i mine havebilleder. Ja, jeg er optaget af kontraster og komposition i haven. - Og så er der igen det med afstanden.
      Venlig hilsen
      Jørn

      Slet
  5. Hej Panama.
    Det glæder mig rigtig meget, det du skriver om min blog.
    Venlig hilsen
    Jørn

    SvarSlet
  6. Smukt som altid, og måske endda lidt mere frodigt ? - her er planterne begyndt at hænge lidt med "ørerne", det er tørt derude.... men hvor er det skønt med alle de solskinstimer. God fornøjelse med åben have, I får sikkert mange gæster (som kan glæde sig til en dejlig haveoplevelse).

    SvarSlet
  7. Tak Sussi. Ja, haven er blevet mere frodig med årene, men lige nu trænger vi til regn. Vi vander meget for at holde liv i det hele.

    SvarSlet
  8. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    หนังออนไลน์

    SvarSlet