mandag den 27. august 2018

Tilbageblik på en sommer.



Billedet af havevanding er typisk for sommeren 2018, der blev varm og tør, og aldrig har vi vel oplevet noget lignende.




Vi var glade for vore høje træer i baghaven, der gav det man kalder 'vandrende skygge' hen over dagen, hvilket gav liv til havens bund, og gjorde det mere sval at opholde sig derinde, hvor vi indtog vore måltider.



Først på sommeren blomstrede den opstammede Diamant-azalea. Jeg påbegyndte den for mange år siden som lille stikling.



Den vedholdende vanding i løbet af sommeren sikrede os den frodighed i bedene, som vi holder så meget af.



Kultur og natur - min skulptur af drivtømmer må kæmpe om pladsen med havens Vedbend.



Vi vandrede også denne sommer rundt på de stenbelagte stier.



 Også denne sommer gik jeg rundt med kameraet på mine daglige ture.
















På et loppemarked fandt vi denne  opsats i zink med en meget smuk patina.



På samme måde fandt vi senere denne kande, der som opsatsen stammer fra Frankrig. Straks jeg ser en ting, der siger 'bing' - kan jeg se, hvor den bør placeres hjemme i haven. Det sker heldigvis ikke så ofte.



I løbet af sommeren havde vi mange gæster fra snart sagt alle egne af landet. Ligesom vi havde besøg af selskaber fra Norge og Sverige.



- og i alle aldre.





































































16 kommentarer:

  1. Ud fra dine billeder at dømme, har din have ikke været så hårdt ramt af tørken, det ser smukt og frodigt ud, men du har sikkert også måttet vande frodigt. Jeg ønsker jer begge et godt efterår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.
      Ja, vi har vandet meget hen over sommeren og nyder nu den regn, vi bliver velsignet med. - Også et godt efterår til jer.

      Slet
  2. Hei.
    Tross tørken ser hagen frodig og flott ut. Her har det gått litt. Men jeg synes det har vært flott med den fine sommeren vi har hatt.
    God uke til dere.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise.
      Vi har også nyt den fine sommer både herhjemme og i sommerhuset. Vi tog hjem hver 3-4 dag for at vande, og klarede på den måde haven gennem tørken. Også god uge til jer.

      Slet
  3. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Piseth. Det glæder mig, at du har fornøjelse af min blog. Det er jo dejligt at kunne udbrede sig om det, der betyder nogen for én.
      Venlig hilsen
      Jørn

      Slet
  4. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  5. Tak for dine kommentarer Piseth - de glæder mig meget.

    SvarSlet
  6. Kirsten Boje Jensen4. september 2018 kl. 08.41

    Hvor kan man se din flotte have ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten. På denne side til højre fortæller en plakat om vores åben have. Datoerne for næste år er endnu ikke fastlagt.

      Slet
  7. Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

    SvarSlet
  8. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  9. I love the cobblestones around this garden and the little table set that is surrounded by the vegetation and flowers. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.

    World of Animals

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Det glæder mig, at du kan lide min have.

      Slet