mandag den 11. november 2019

Tænk på en sommer.






En sommer fyldt med sollys, farve, form - alt det visuelle, og dertil kan vi lægge dufte, lyden af fuglesang og insekters summen, smag og berøring af tingene - kort sagt, alt det dejlige og sanselige som en sommerhave kan rumme. Lyder det som en drøm? Jamen haver repræsenterer jo netop drømme - drømme, der er gjort til virkelighed, og omslutter mennesker, hvor de oplever skønhed, harmoni og ro medens de er kreative og skabende derude, hvor man får jord under neglene. Alt dette og meget mere skal mine foredrag om 'Den klippede have' handle om i 2020.



Vi vil også i den kommende sommer få mange gæster i HAVEN VED HEGNET, dels på datoerne for åben have og dels fra de selskaber fra havekredse, der kommer med bus, og allerede har aftalt besøg.


























































6 kommentarer:

  1. Uha-ja, som haveejer ved man nok hvor meget arbejde der er lagt bag disse vidunderligt smukke og idylliske billeder. Jeg kan forestille mig der er rigeligt af erfaringer at øse af, så jeg ønsker dig en god og frugtbar foredragssæson. Måske du kommer forbi Sydsjælland også?

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.
      Du har ret, det kommer jo ikke helt af sig selv. Det nærmeste jeg kommer Sydsjælland indtil videre er Frederiksværk Bibliotek, hvor vi er ved at få en aftale i stand.
      Venlig hilsen
      Jørn

      Slet
  2. Hei Jørn.
    Kan en ha noe bedre liv enn å være omgitt av en hage. Og oppleve alt som skjer der ute. De som ikke har en hage vet ikke hva de går glipp av.
    Bildet med den hvite rosen, det grønne og grått. Helt nydelig. Jeg har sittet lenge og sett på det.
    Fortsatt god uke til dere.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  3. Hej Hanne Lise.
    Du har ret - en have giver stor livskvalitet. Det glæder mig, at du særlig nyder billedet med den hvide rose (Lykkefund). Også en god uge til dig.
    Jørn

    SvarSlet
  4. Hej Jørn
    Kan jeg ikke komme på fotokursus hos dig? ;-)))) Du tager kanongode billeder af jeres grønne have. Det er SÅ svært, synes jeg. Jeg nyder dine.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth.
    Ha-ha Tak, det glæder mig at du kan lide mine billeder. Jeg har fotograferet næsten så langt tilbage jeg kan huske, og det har altid fyldt meget. Nu går have og foto op i en enhed.
    Venlig hilsen
    Jørn

    SvarSlet