torsdag den 21. juli 2016

Frodighed - frodighed og frodighed


Lige nu handler det blandt andet om at holde frodigheden i ave. Efter i havemæssig forstand en god sommer med med megen nedbør og moderat varme strutter haven af spænstighed og vitalitet. Stierne er visse steder ved at blive lukket af al den megen frodighed, så vi må i gang med saksen. Jeg tænker, at det må blive nogle flotte haver, som kan vises frem til Haveselskabets Havefestival den 13. og 14. august.





















På et loppemarked fandt vi denne let rustne skål og kort tid efter et stativ,. hvorpå den kunne anbringes. Nu var idéen med et et lille bed i bedet ikke ret langt borte. Skålen blev beplantet med små bregner, og nu står det hele hævet op over bedets bunddække som 'en lille have i haven'.






Under de opstammede roser bugner salaten.





















Tilfældigheders poetiske samklang.















































































9 kommentarer:

  1. dejlige billeder, håber at I rigtig nyder den dejlige sommer i de her dage

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi. Tak i lige måde. Nu er det da sommer med alt hvad det indebærer.
      Kh. Jørn

      Slet
  2. Your garden is beautiful! I love your stone paths and your troughs. It sounds like you have an open garden coming up? Good luck!

    SvarSlet
  3. Kære Jørn og Inge, jeg har lige læst på tv2 om hærværket imod jeres have. Uha hvor det gør mig ondt, min medfølelse hjælper ikke jer lige nu. Men jeg kan tilbyde jer 40 sunde og raske buksbom ca. 10-15 cm høje, det er hvad jeg har. Faulkner er sorten. Planterne har jeg selv lavet, de er 2-3 år og sunde. Det rækker ikke langt med kan måske hjælpe jer lidt.
    Venligst
    Henrik, skriv til mig på henrik@odont.net hvis jeg kan hjælpe hermed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.
      Tak for din kommentar. Jeg har sendt dig en mail.
      Kh. Jørn

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Hvor ER det bare synd for jer at I skulle opleve den meningsløse hærværk i jeres fine have.
    Sikke dog en uforståelig gerning! Sikke en skam :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina. Tak for din kommentar. Vi har fået mange trøstende ord, og det luner at høre fra så mange mennesker, der står lige så uforstående over for det angreb på os og vores have som vi selv gør.
      Kh. Jørn

      Slet